Tuesday, February 24, 2009

doften av vanilj.

när någon tar fram "försvarets hudsalva" så är det svårt att motstå att fråga om jag kan få lukta på den. det påminner mig fortfarande om de få stunderna, när jag träffar pappa. när han alltid drar fram "försvarets", smeter det på läpparna och hur vaniljlukten sprider sig friskt.

den luktar knappt vanilj längre.
det känns som att det bara är pappa som kan göra så att "försvarets hudsalva" kan lukta vanilj.

en av livets små njutningar. doften av vanilj från försvarets hudsalva.

vilka är dina?

(en bok om vanilj som jag läste när jag var yngre.)

translation:
life's simple pleasures. the smell of vanilla from "försvarets hudsalva", a famous swedish lip balm that reminds me of dad. what are yours?

a very funny translation of this post.

1 comment:

  1. åh de låter sweet, min är att få äta kokosbollar :):):):):)

    ReplyDelete